Page 65 - HSYK_STRATEJİ BAŞKANLIĞI
P. 65
4. GELECEĞE BAKIŞ
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu’nda; Misyon, vizyon ve ilkeler, bir kuruluşun kurumsal kimliğine de katkıda bulunan ögelerdir. Kuruluş, sadece isim, amblem ve iş akışı ile tanımlanamaz. Kuruluşun oluşturduğu bilgi birikimi, tecrübesi, uzmanlığı ve geliştirdiği kurumsal tavrı belli bir kurumsal kimlik yaratır. Stratejik planlamanın bir işlevi de kuruluşun kurumsal kimliği ile sunduğu hizmetler arasında daha güçlü bir ilişki kurmaktır.
Kamuda, görevlilerin önemli bir kısmı çalıştığı birimin kimliği hakkında fikir sahibi olmakla birlikte, misyon, vizyon ve değerler çerçevesinde kuruluşun tamamını kapsayan bir kurumsal kimliği algılamakta güçlük çekmektedir. Stratejik planlama anlayışı, çalışanların ve paydaşların bu bütünlüğü algılamasını sağlamaktadır.8 şeklinde ifade edilmiştir.
Stratejik planın ilk aşamasında, durum analizi yapılmak suretiyle Kurulun “nerede” olduğu belirlenmiştir. İkinci aşaması olan “geleceğe bakış” ta ise, ulaşılmak istenen hedef planlanmıştır. Geleceğe bakış, Kurulun geleceğini daha sağlıklı, güvenli ve gerçekçi bir şekilde planlayabilmesi için misyonunu, vizyonunu, değerlerini, amaçlarını ve hedeflerini belirlemesini ifade etmektedir.
Stratejik Plan çalıştaylarında; geleceğe bakış üzerinde özellikle durulmuş, paydaşların görüş ve önerileri dikkate alınarak katılımcı bir anlayışla misyon, vizyon ve değerler tespit edilmiştir.
8 Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu, sayfa 27, DPT Yayınları, Haziran 2006
63